KEMBANGKAN WANG ANDA SECARA ISLAM dan PROFESIONAL

KEMBANGKAN WANG ANDA SECARA ISLAM dan PROFESIONAL

Rabu, 7 Mei 2014

LABUR DENGAN UNIT AMANAH SAHAJA BOLEH DAPAT RM1 JUTA?

YA atau TIDAK?
Tidak.
Anda boleh melabur dalam pelbagai instrumen pelaburan yang halal, dilindungi undang-undang, diurus secara profesional dan sistematik. Modal adalah hak anda. Anda berkerja mencari wang dan wang adalah hak anda. Anda boleh melaburkan wang anda itu di mana-mana sahaja mengikut pengetahuan yang anda ada.

Kita mempunyai pelbagai instrumen sah untuk mengembangkan modal. Setiap instrumen pelaburan mempunyai kaedah, strategi, risiko dan pulangan yang tersendiri. Jika anda ada wang, anda boleh sahaja melaburkan wang anda ke dalam semua instrumen pelaburan yang sah dan halal. Setiap satunya memberikan pulangan yang berbeza-beza kerana ia mempunyai tahap risiko yang berbeza-beza serta dilaburkan ke tempat yang berbeza-beza potensi, prestasi dan keuntungannya.

Jadi mengapa kami syorkan Unit Amanah?
Dalam bahasa mudah dan ringkasnya ialah kerana pelaburan Unit Amanah adalah instrumen pelaburan yang paling mudah, murah, profesional, cair dan berbaloi pulangannya.

Islam atau tidak?
Boleh pilih kerana dua-duanya ada dalam pasaran. Kami mengesyorkan yang Islamik sahaja.

Cuma, anda perlu 'study' sedikit, cari maklumat tentang:
1. Syarikat pengurus unit amanah yang manakah yang paling bagus untuk menguruskan modal pelaburan anda. Ada 30 syarikat pengurus dana (UTMC) sah berlesen di Malaysia, jadi? (Cadangan kami, pertimbangkanlah yang mana 5 teratas dalam industri);
2. Dana apakah yang sesuai dan 'cocok' dengan keperluan kewangan masa depan anda;
3. Apakah unit amanah sesuai dengan matlamat atau objektif atau sebab anda melabur;
4. Periksa, cari dan pilihlah Perunding Unit Amanah (UTC) yang juga amanah, berilmu & beretika.

Unit Amanah mempunyai semua jenis/kategori dana.
Anda hendak dana yang berpurata pulangan tahunan bagaimana?
Ada yang berpurata pulangan 2% hingga 4%; ada yang berpurata 4% hingga 6%.
Ada yang 6% hingga 10%. Ada yang 10% hingga 12% dan ada yang berpurata 12% hingga 15%.

Anda bincang dan mintalah bantuan Perunding Unit Amanah anda bagaimana anda boleh ada dana RM 1 juta pada suatu masa nanti. RM 1 juta sahajakah? Berapa pun yang anda mahu boleh dirancang dan distrategikan. Unit Amanah boleh merealisasikan objektif anda.
Kami mempunyai strategi untuk membantu anda bersara lebih awal dengan memiliki dana lebih RM 1 juta, untuk anda gunakan atau wariskan atau apa sahaja yang anda mahu lakukan dengan wang itu.

Di bawah ini adalah satu contoh dana Unit Amanah yang ada dalam pasaran:

Tiada ulasan:

Catat Ulasan