KEMBANGKAN WANG ANDA SECARA ISLAM dan PROFESIONAL

KEMBANGKAN WANG ANDA SECARA ISLAM dan PROFESIONAL

Ahad, 31 Ogos 2008

MERDEKA! MARHABAN YA RAMADAN!

Salam para pelabur yang budiman.
MERDEKA! MERDEKA! MERDEKA!
Dalam tempoh seminggu ini, situasi negara kita bercampur baul emosinya. Saya melihat ia suatu yang positif kepada kehidupan kita rakyat Malaysia. Pada dua minggu lepas kita melihat kejatuhan yang dramatik kepada indek Bursa Malaysia kita kepada tahap terendah dalam tempoh trend menurun ini. Ada juga beberapa orang pelabur dan bakal pelabur yang bertanya saya tentang keadaan itu. Ada juga beberapa orang yang saya lihat terburu-buru menjual saham mereka tanpa mendapatkan konsultasi daripada saya atau perunding-perunding mereka.
Selepas sahaja pilihanraya kecil Permatang Pauh diumumkan, kita telah mula menyaksikan kenaikan semula pasaran saham Malaysia. Walaupun tidak begitu tinggi kerana ramai yang masih menunggu pembentangan belanjawan pada 29 Ogos 2008. Sebaik sahaja pembentangan berlangsung, indeks Bursa Malaysia (KLCI) meningkat lagi sebanyak 30 mata.
Jadi inilah kehidupan. Tahniah kepada para pelabur yang telah melabur dan menambah pelaburan mereka pada ketika Bursa Malaysia menurun tempoh hari. Anda sememangnya bijak kerana membeli dan mengumpul unit saham pada harganya rendah.
Pada 30 Ogos 2008, hampir seluruh media cetak (akhbar) menyiarkan laporan dan analisis khas tentang belanjawan negara. Begitu juga tentang industri Unit Amanah kita ini.
Tahniah kepada semua pelabur kerana anda telah bersama-sama menjadikan Unit Amanah sebagai penyumbang terbesar iaitu lebih 70% kepada industri pengurusan pelaburan di Malaysia. Malah anda juga telah meletakkan Malaysia sebagai negara TERBESAR di rantau Asia Tenggara dalam industri Unit Amanah ini. Syabas!
Hari ini hari MERDEKA bagi negara kita Malaysia. Bagi saya MERDEKA ialah mengembalikan kekayaan, kajayaan dan kegemilangan bangsa Melayu dan negara Malaysia seperti sebelum kita dijajah. Semenanjung Tanah Melayu dan Kepulauan Melayu adalah wilayah 'EMAS' yang digelar 'Kepulauan Rempah' oleh bangsa barat dan timur sejak awal sebulum tamadun masihi. Rempah dinilai lebih besar dan tinggi berbanding emas oleh mereka. Bangsa kita pada masa itu adalah bangsa yang kaya, berjaya dan gemilang. Oleh itu, marilah kita cuba berusaha untuk menjadi kaya, berjaya dan bahagia.
Esok kita akan memulakan ibadah khusus berpuasa. Saya ucapkan tahniah kepada sahabat2 yang berpuasa sambil berumrah di Mekah. Pahala berpuasa dan apa sahaja perbuatan di sana akan digandakan oleh Allah 10,000 dan 100,000 kali. Mari kita mengumpul kekayaan untuk kita pula berpuasa dan beribadah di sana pada tahun-tahun mendatang.
Kita yang berpuasa di Malaysia, ambillah kesempatan untuk melakukan apa sahaja perbuatan baik kerana semuanya akan digandakan pahala oleh Allah juga. Jadilakan bulan Ramadan sebagai 30 hari untuk kita berkursus menjadi manusia yang lebih hebat, kaya, berjaya dan mati nanti sebagai ahli syurga.

MERDERKA! MARHABAN YA RAMADAN!

RZK.

1 ulasan:

  1. Xavi Gerad Jude Am. Aiicco Insurans plc wakil. Kami menawarkan pinjaman kepada kadar bayaran balik 3%. Ini (CEO) hubungi kami jika anda berminat alamat e-mel: xavigeradloanfirm@yahoo.com
    Aiicco insurans plc mengambil hanya dibenarkan mendaftar lebih umur 20.
    Pelaburan Pinjaman Peribadi.
    Pinjaman harta Pelaburan.
    Pinjaman penyatuan.
    Pembinaan Pinjaman.
    Pilih satu atau pembayaran-tahun.
    Pilih antara bayaran bulanan dan tahunan di bawah Rancangan.
    Terma pinjaman yang fleksibel.
    Tiada pinjaman sehingga untuk Tahun EUR 5000 8000.000.00.
    Syarikat kami adalah proses yang boleh dipercayai, cekap, pantas dan dinamik. Jude GERAD bugün.SR Kami Pelaburan plc: Jawapan hendaklah dihantar Namakan. E-mail: xavigeradloanfirm@yahoo.com

    BalasPadam