KEMBANGKAN WANG ANDA SECARA ISLAM dan PROFESIONAL

KEMBANGKAN WANG ANDA SECARA ISLAM dan PROFESIONAL

Isnin, 4 Ogos 2008

PUSINGAN EKONOMI: PELUANG MELABUR SEKARANG!

Saya begitu seronok dan teruja apabila ramai di kalangan rakyat Malaysia yang merasa bertuah akan nikmat pasaran saham sekarang. Telah banyak diperkatakan oleh cerdik pandai ekonomi dan pelaburan bahawa TIADA TANGAN AJAIB yang melemahkan ekonomi negara kita. Dalam akhbar-akhbar utama pada minggu lepas CEO Bursa Malaysia, Dato' Yusli Mohamed Yusoff telahpun mengeluarkan kenyataan yang tepat bahawa asas ekonomi kita adalah kukuh dan pasaran kini berada pada pusingan yang betul.
Bagaimanapun ada juga segelintir daripada rakyat kita yang 'terlebih pandai' dengan pelbagai andaian dan spekulasi. Dengan menggunakan hanya satu atau dua faktor 'daif' mereka sudahpun membuat kesimpulan yang ekonomi dan pasaran pelaburan Malaysia 'begitu dan begini'.
Akhirnya, ramailah rakyat Malaysia mengeluarkan teori "Sekarang Adalah Masa Yang Tidak Sesuai Untuk Melabur/Menabung dan Sekarang Adalah Masa Untuk Menjual/Mengeluarkan Duit Pelaburan, Jika Terus Melabur Kita Akan Rugi Besar". Inilah teori 'BELAKANG JAMBAN' kata seorang pelabur senior dengan emosi. Mereka tidak pernah membaca apa yang diperkatakan oleh Warren Buffet, pelabur terkaya di dunia dan manusia kedua terkaya di dunia.
Seperti kata CEO Bursa Malaysia dan ramai cerdik pandai ekonomi dan pelaburan, ini adalah peluang kepada para pelabur untuk melabur dalam dana-dana ekuti besar. Bukan mudah untuk membeli unit saham syarikat besar yang mahal semasa pasaran naik, jadi apabila harga unit saham mereka murah, BELILAH!
MELABURLAH SEKARANG! Harga unit saham amanah murah, hanya terpulang kepada sifat peribadi anda. Jika anda seorang yang agresif, laburlah dalam dana yang agresif. Jika anda seorang yang sederhana, maka laburlah dalam dana yang bersifat sederhana risiko dan pulangannya.
Pilihan cukup banyak, LABURLAH SEKARANG!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan