KEMBANGKAN WANG ANDA SECARA ISLAM dan PROFESIONAL

KEMBANGKAN WANG ANDA SECARA ISLAM dan PROFESIONAL

Selasa, 25 September 2007

Pendapatan Kedua Anda (Multiple Source of Income)

Salam Sejahtera.

Pernahkah anda mendengar atau terbaca tentang konsep 'multiple source of income'?
Di negara-negara maju, kebanyakan rakyat mereka mempunyai sumber pendapatan kedua selain daripada kerjaya utama mereka.
Apa salahnya jika anda turut sama mempunyai sumber pendapatan kedua. Ia tidak semestinya lebih besar daripada pendapatan utama anda, tetapi yang penting ianya memenuhi objektif kehidupan anda.
Kami di Networth Consultants sememangnya mengamalkan konsep 'pendapatan kedua' tersebut dengan jitu sekali. Ia adalah sebahagian daripada prinsip 'multiple source of income' yang kami percayai.
Rata-rata para perunding Networth Consultants terdiri daripada mereka yang mempunyai kerjaya tetap. Ada di kalangan kami yang bekerja sebagai jurutera (awam, elektrikal, aero, mekanikal dsb), ustaz, banker, peguam, agen takaful/insuran, kontraktor, peramugara, guru, eksekutif korporat, juru gambar, perunding motivasi, pensyarah, pegawai tadbir, kerani, peniaga, pembantu peribadi, pelajar dan penternak.
Mengapa kami, menjadi perunding unit amanah pula? Ya, kerana kami percaya kepada pendapatan kedua. Kenapa tidak? Kami mahukan wang lebih seterusnya mencapai kebebasan kewangan seperti yang kami idamkan.
Memilih kerjaya kedua bukan mudah - kami juga maklum. Bagaimanapun jika anda mempunyai peluang untuk membina pendapatan kedua secara bebas dan mengikut jadual anda sendiri, bagaimana?
Menjadi Perunding Unit Amanah dengan syarikat pengurus dana No. 1 dan Terbaik Di Asia iaitu Public Mutual Berhad adalah sangat-sangat menyeronokkan. Ia bukan sekadar pendapatan kedua yang menarik tetapi sebuah kerja yang 'enjoy'.
Saya sendiri adalah bekas seorang pensyarah di sebuah universiti awam terkemuka di Malaysia. Selain itu, juga turut mempunyai syarikat sendiri yang memberikan perkhidmatan perundingan latihan dan motivasi kepada agensi-agensi kerajaan dan swasta. Di samping itu saya juga pernah terlibat menjadi pengedar sebuah syarikat jualan langsung (MLM) antarabangsa selama 4 tahun. Saya telah menyertai Public Mutual sebagai perunding unit amanah kurang dari 2 tahun. Pun begitu, saya berani katakan, kerja sebagai perunding Public Mutual adalah 15 kali lebih mudah daripada ketiga-tiga kerja di atas.
Bagaimana pula dengan pendapatannya? Anda dan saya tentukan sendiri berapa anda mahu bayar kepada diri anda. Itu sahaja. Bagi saya, saya mahu menebus segala kesusahan dan kegagalan saya sebelum ini dan alhamdulillah saya telah membayar kepada diri saya pendapatan 5 kali ganda daripada apa yang pernah saya perolehi daripada kerja-kerja di atas buat setakat ini.
Saya mempunyai masa kerja saya sendiri dan sudah tentu saya mempunyai masa untuk peribadi, ibadah dan keluarga yang saya inginkan.
Jadi bagi anda yang inginkan sumber pendapatan kedua atau multiple source of income, saya dengan rendah dirinya menjemput anda menyertai kami sebagai Perunding Unit Amanah berlesen dengan Public Mutual Berhad.
Siapa yang kami cari?
Kami mencari anda yang:-
- Bermatlamatkan kebebasan kewangan
- Lapar dan dahagakan kejayaan
- Boleh diajar
- Setiakawan
- Amanah
- Tidak Takut Cabaran

Jika anda adalah orangnya... sila hubungi saya segera. Kita Lakarkan Hidup Kita Bersama-sama.

2 ulasan:

  1. salam.
    iye apa yang saudara sebut memang betul. saya amat tertarik dengan cara dan gaya penyampaian saudara.
    mungkin kita boleh berbincang dengan lebih lanjut. tq.

    BalasPadam